Servicemanagement in de Machinebouw

Machinebouwindustrie

Uitdagingen in de machinebouw

Klanten in de machinebouw stellen steeds hogere eisen als het gaat om een snelle en deskundige service op de producten die ze afnemen. In economisch moeilijker tijden, waarin investeringen vaak worden uitgesteld, is het bieden van goede service en onderhoud steeds meer van belang. Voor u is het bieden van een uitstekende service dan ook cruciaal. Het is een onderscheidende factor ten opzicht van uw concurrenten in de markt. Maar hoe bereikt u dit uitstekende serviceniveau?

De oplossing voor u: Servicemanagement in de Machinebouw

BrainSquare is dé specialist in de machinebouw en biedt u een oplossing met Service Management van Exact. U integreert uw dienstverlening in uw gehele organisatie met deze oplossing en daardoor krijgt u het inzicht dat u nodig heeft.

U zet voor uw opdrachten de juiste monteurs in en u verkort uw responstijden. U ondersteunt uw planners en monteurs die dagelijks op locatie service verlenen. U legt correctieve en preventieve servicemeldingen vast. De oplossing biedt u een web-based omgeving waarmee u en uw klanten snel over accurate informatie kunnen beschikken. Dit is een online klantenportaal dat altijd beschikbaar is. U neemt de producten waar u service op verleent op in de serviceconfiguratie. Op (onderdelen van) deze configuratie legt u afspraken vast in een servicecontract. Denk aan SLA’s en kortingen.

Digitale werkbon

Service Management biedt u de mogelijk om uw monteurs op pad te sturen met een online digitale werkbon. Servicemonteurs die werkzaamheden uitvoeren op locaties waar geen internet beschikbaar is, kunnen de oplossing ook offline gebruiken. Via de Field Service iPad applicatie kan de monteur inzicht krijgen in wanneer hij welke werkzaamheden moet uitvoeren. De app geeft inzicht in:
vinkje-buttongrijs Ordergegevens
vinkje-buttongrijs Locatie-/adresgegevens
vinkje-buttongrijs Inzicht in de historie van serviceconfiguraties
vinkje-buttongrijs Eventuele documenten zoals handleidingen die horen bij de serviceconfiguraties
vinkje-buttongrijs Contractinformatie (via PDF)
vinkje-buttongrijs Foto’s maken via de iPad en deze direct koppelen aan de serviceactiviteit

De monteur kan op basis van deze informatie een serviceactiviteit afwerken door zijn uren en verbruikte materialen toe te voegen. Hierna zijn deze gegevens meteen zichtbaar in de serviceactiviteit van de werkvoorbereider/planner. Wanneer de monteur klaar is, kan de klant direct aftekenen voor zijn gewerkte uren en verbruikte materialen. Dit aftekendocument wordt opgeslagen in de administratie en de klant krijgt hier meteen ook een e-mailbevestiging van. Later kan bij de facturatie van de serviceactiviteit het aftekendocument ook worden afgedrukt, zodat u deze samen met de factuur aan de klant te kunt verzenden. Het resultaat is een eenvoudig en efficiënt proces waarbinnen de administratieve handelingen beperkt zijn tot het noodzakelijke.

En bovendien: u helpt uw klanten om hun apparatuur weer snel helemaal up and running te krijgen met deze oplossing. Zo bereikt u die uitstekende service, en dat is weer goed voor uw eigen winstgevendheid!

Uw voordelen

voordelen-brainsquare Realiseer snelle responstijden.
voordelen-brainsquare Krijg inzicht in de winstgevendheid van uw servicecontracten.
voordelen-brainsquare Beschik direct over inzicht in alle reserveonderdelen en materialen.
voordelen-brainsquare Wijst de juiste servicemonteurs toe aan uw opdrachten.
voordelen-brainsquare Stel uw servicemonteurs in staat om problemen direct de eerste keer op te lossen door de juiste materialen mee te leveren.
voordelen-brainsquare Factureer snel en accuraat door inzet van de digitale werkbon en registratie van gemaakte afspraken.
voordelen-brainsquare Zorg voor inzicht in de servicehistorie van een object voor elke betrokken medewerker.
voordelen-brainsquare Heb direct inzicht in gemaakte afspraken. Bijvoorbeeld: kortingen, responstijden en verlengde garantie op materialen of diensten.