Nihot

NihotNihot werd opgericht in 1945 en produceerde oorspronkelijk houtkachels met afvoerkanalen om warme lucht te transporteren. In de jaren daarna volgden vele ontwikkelingen, waarbij de onderneming zich de laatste 20 jaar heeft toegelegd op het maken van machines die afval scheiden door middel van lucht. Dit zijn de zogenoemde windshifters. Deze machines worden op de vestiging in Amsterdam ontwikkeld, ontworpen en geproduceerd, in allerlei vormen en maten.

De onderneming is de afgelopen jaren alsmaar gegroeid. Hierdoor ontstond behoefte aan meer structuur, met name in de commerciële activiteiten. Het bedrijf werkte al jaren met Exact Globe voor de financiële administratie en facturatie en bekeek de mogelijkheden om dit aan te vullen met een CRM-systeem. Nihot besloot te gaan werken met de CRM-oplossing binnen Exact Synergy, die in het voorjaar van 2015 werd geïmplementeerd door BrainSquare.

BrainSquare: flexibele partner

Nihot heeft in het voortraject ook gekeken naar Sales Force. Deze CRM-oplossing wordt gebruikt door BHS, het Amerikaanse moederbedrijf van Nihot. Barenbrug: “Het leek alleen niet zo eenvoudig om op deze oplossing mee te liften en het leek ook niet zo gemakkelijk om mee te werken. Daarnaast gebruikt BHS CRM meer voor het definiëren van de interne workflow, maar wij willen het echt als relatiemanagementtool gebruiken. Wij hebben BrainSquare en Sales Force uitgenodigd om een voorstel te doen en wat BrainSquare ons kon bieden, sloot gewoon het beste aan. We vonden het daarnaast ook prettig om met een Nederlands bedrijf te werken, dat ons kan ondersteunen in dezelfde taal. Ik vind BrainSquare een prima partner. De implementatie is goed verlopen en de afspraken zijn keurig nagekomen. Wat ik met name prettig vind is hun flexibiliteit. Mocht er een keer wat vergeten zijn, dan wordt het alsnog opgelost. En als je vraagt of iets op een bepaalde manier ingericht kan worden, dan wordt dat snel overlegd en bekeken of dat mogelijk is.”


”We vonden het daarnaast ook prettig om met een Nederlands bedrijf te werken, dat ons kan ondersteunen in dezelfde taal. Ik vind BrainSquare een prima partner. De implementatie is goed verlopen en de afspraken zijn keurig nagekomen. Wat ik met name prettig vind is hun flexibiliteit. Mocht er een keer wat vergeten zijn, dan wordt het alsnog opgelost.”


Inzicht met één druk op de knop

Barenbrug: “Ik heb nu veel meer inzicht in hoeveel orders we binnengehaald hebben, hoeveel offertes uitstaan, en van welke offertes we denken dat we ze binnen een half jaar binnenhalen. Ik kan nu strategisch veel makkelijker managen. Vroeger was dat een beetje een onderbuikgevoel en dan probeerde je dat in Excel aan elkaar te knopen. Ik was dan heel veel tijd kwijt met het maken van een analyse. Nu heb ik het met één druk op de knop! Maar hier geldt natuurlijk ook: garbage in is garbage out. Als we het niet goed invullen, krijgen we het er ook niet goed uit. Maar iedereen vult het goed in, daar hebben we duidelijke afspraken over gemaakt.”

De behoeften

Vanwege (internationale) groei kreeg Nihot behoefte aan een systeem om de commerciële activiteiten efficiënter in te richten.

De oplossing

BrainSquare implementeerde de CRM – oplossing binnen Exact Synergy.

De voordelen

  • Eén centrale database met alle commerciële activiteiten
  • Met één druk op de knop analyses maken
  • Door goede analyses in staat om strategie te bepalen
  • Efficiënter verkoopproces
  • Basis voor toekomstige groei

Wilt u verder lezen, vraag de complete referentie aan via het aanvraagformulier.

Doorlezen? Vraag de volledige referentie aan!

Wilt u het volledige referentieverhaal inzien? Stuur ons een berichtje en wij sturen u het complete referentieverhaal toe.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.