Selo BV

SeloSelo uit Oldenzaal is actief binnen vijf verschillende takken van de voedingsmiddelenindustrie. Als eerste bouwt, test en levert het bedrijf procesinstallaties waarmee producten als mayonaise, sauzen, bakkerij-ingrediënten en babyvoeding geproduceerd worden door hun klanten wereldwijd. De tweede tak bestaat uit agentschappen waarbij machines geleverd worden die vlees kunnen verwerken. Denk hierbij aan cutters, brekers, wolven en mengers. Verder is Selo onder een separate entiteit Omori Europe specialist op het gebied van folieverpakkingen; dit is de derde tak. Denk daarbij aan de hersluitbare verpakkingen van kaas en worst die je in de supermarkt vindt. Als vierde heeft Selo in Nederland en België een tak die handelt in darmen of kunstdarmen voor de vleesverwerkende industrie. En als vijfde is er de tak Service en Onderhoud, die ervoor zorgt dat eventuele storingen aan machines bij klanten worden opgelost en daarvoor ook de nodige spare parts levert.

Onderscheidend op service en onderhoud

Voor bedrijven als Selo is het ook steeds belangrijker om zich te onderscheiden op het gebied van goede service en onderhoud. In 2015 gingen ze daarom op zoek naar een nieuwe oplossing. Hamdi Kitapci, verantwoordelijk voor de ICT binnen Selo, licht toe: “Het oude systeem voor servicemanagement was end of life, dat werd niet meer doorontwikkeld. We moesten daar dus wel een stap in gaan maken. We waren al bekend met Exact, daar werken we als zo’n 20 jaar mee, dus een stap naar Service Management binnen Exact leek ons het beste. We kwamen in 2015 contact met BrainSquare om dit te realiseren en dat bleek een goede klik. We zijn eind 2016 met elkaar aan de slag gegaan en gingen in januari 2017 live.”


”Met Service Management konden we zowel intern als naar de klant toe professionaliseren”


Automatiseren en professionaliseren

Voorheen deden we ons servicemanagement nog met papieren bonnen. Nu laten ze het werk bij de klant op locatie aftekenen, zodat we alles meteen digitaal in het systeem hebben. Ook kunnen ze in Exact zelf bekijken wat de historie is van een werkbon, en hoeven daarvoor niet meer te bellen met het kantoor. In de service calls staan duidelijk alle instructies, aangevuld met manuals van de machines. Met Service Management van Exact konden we op deze manier zowel intern als naar de klant toe professionaliseren.

De behoefte

Selo had behoefte aan een update naar een proactief Service Management.

De oplossing

Service Management binnen Exact Synergy.

De voordelen

  • Snellere urenregistratie
  • Flexibele planning
  • Beter inzicht in servicecalls

Doorlezen? Vraag de volledige referentie aan!

Wilt u het volledige referentieverhaal inzien? Stuur ons een berichtje en wij sturen u het complete referentieverhaal toe.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.