Serviceorder in de Service-industrie

Service-industrie

Uitdagingen in Servicemanagement

Voor een serviceorganisatie is het van belang om alle meldingen en opdrachten nauwkeurig vast te leggen. Dat zorgt voor een soepel verloop van de serviceopdrachten en geeft u inzicht in uw werkvoorraad en orderhistorie. Hoe zorgt u voor het optimaal vastleggen van uw orders?

De oplossing voor u: Serviceorder in de Service-industrie

BrainSquare is de specialist voor service verlenende bedrijven en biedt een oplossing met Servicemanagement van Exact. Met het gebruik van serviceorders kunt u alle meldingen en opdrachten eenvoudig en snel vastleggen. Uw serviceorders worden geregistreerd op basis van verzoeken (processen). Hierdoor krijgt u meer inzicht in uw werkvoorraad en orderhistorie. Ook kunt u de historie van de serviceconfiguraties/objecten raadplegen. Tijdens het vastleggen van de serviceorder is het meteen duidelijk welke serviceconfiguraties de klant heeft staan en of deze in een contract zijn opgenomen. Ook kunt u meerdere objecten tegelijk selecteren in één serviceorder.

Meerdere serviceactiviteiten

Binnen de serviceorder kunt u één of meerdere serviceactiviteiten (werkbonnen) aanmaken. Dit zijn de beschrijvingen van de werkzaamheden die moeten gebeuren om de order uit te voeren. Op basis van deze serviceactiviteiten (werkbonnen) wordt de medewerkersplanning, de realisatie van de werkzaamheden én de facturatie afgehandeld. Door middel van statussen krijgt u inzicht in de stand van zaken van een werkbon en van een serviceorder. Ook is het mogelijk om automatisch een serviceorder te genereren als er bijvoorbeeld installatiewerk moet gebeuren bij de verkoop van een apparaat. Dit proces start u snel en efficiënt op vanuit de verkooporder, zodat uw afdeling werkvoorbereiding/planning alvast geïnformeerd is.

Preventief onderhoud

Vanuit de servicecontracten heeft u bijvoorbeeld vastgelegd dat serviceconfiguraties bij de klant 1 keer per jaar bezocht moeten worden voor preventief onderhoud. Om deze orders aan te maken maakt u gebruikt van een ‘generator’ die per periode het preventief onderhoud genereert. Zo voorkomt u teleurgestelde klanten, doordat u niet wist dat en wanneer preventief onderhoud nodig was/afgesproken was.

Uw voordelen

voordelen-brainsquare Direct inzicht in uw werkvoorraad en orderhistorie.
voordelen-brainsquare Actueel beeld van de serviceconfiguraties en de bijbehorende afspraken.
voordelen-brainsquare Handel de medewerkersplanning, de realisatie van de werkzaamheden én de facturatie af op basis van werkbonnen.

Toepasbaar op: