Van Heck BV

Van Heck is gespecialiseerd in het ontwikkelen, bouwen en verhuren van mobiele waterpompen. Het bedrijf werd in 1964 opgericht door ingenieur Roel van Heck en is inmiddels uitgegroeid tot een wereldwijd opererend bedrijf. Hierbij gebeurt alles vanuit het Friese Noordwolde, met slechts 20 medewerkers. Van Heck wordt vaak ingezet bij tijdelijke omleidingen en noodoplossingen. De klanten van de onderneming zijn onder andere de grote internationale baggeraars en offshorebedrijven. Maar ook waterschappen en kleine lokale ondernemers kunnen bij Van Heck terecht voor een pompinstallatie. Daarnaast wordt het bedrijf regelmatig ingeschakeld bij calamiteiten. Zo werden de pompen van Van Heck ingezet bij grote overstromingen in Duitsland (2013) en het Verenigd Koninkrijk (2014), en bij het leegpompen van een overstroomde mijn in Servië (2014), een klus die maar liefst ruim een half jaar in beslag nam.

Wereldwijd de beste worden

De grote diversiteit en capaciteit aan pompen, van klein tot zeer groot, maakt Van Heck uniek in de markt. Daarbij staan kwaliteit, continue verbetering en innovatie bij het bedrijf voorop. “Wij willen wereldwijd de beste zijn in waterverplaatsing met tijdelijke pompinstallaties”, aldus Edwin Righart, financieel manager bij Van Heck. Ook op het gebied van automatisering kijkt het bedrijf continu naar verbetering. Van Heck werkt al jaren met Exact Globe voor de financiële administratie en in 2013 werd besloten om Synergy in te zetten om de CRM-activiteiten efficiënter in te richten.


“Je kunt je wel voorstellen dat er heel veel papierwerk komt kijken bij de grote projecten die wij uitvoeren. Al helemaal als je in het buitenland meedoet met tenders en aanbestedingen. Al dat papierwerk is nu niet meer nodig, want dat hangt allemaal in Synergy.”


Start met Synergy CRM

Janinne Venema, office manager bij Van Heck, vertelt: ”Ik weet inderdaad niet beter dan dat we met Globe werken voor onze financiële administratie. Het is echt ideaal voor het verwerken van onze inkoopfacturen, verkoopfacturen en het boeken van onze uren. Een jaar of twee geleden zijn Edwin Righart en ik ook gaan doorpakken met het gebruik van Synergy. We hebben toen in samenwerking met onze partner BrainSquare de CRM-module geïmplementeerd om alle klantrelaties te centraliseren. Voorheen werkten we nog met Microsoft Access, dus je kunt je voorstellen waar we vandaan kwamen…”

Nu probeert Van Heck zoveel mogelijk vanuit Synergy te werken en alle documentatie in dat systeem te beheren. Venema vervolgt: ”Voorheen werkten we nog met fysieke projectmappen, waar alle belangrijke correspondentie in stond. Alles hadden we op die manier gearchiveerd. Ook dat hebben we nu naar Synergy verplaatst. Dat hangt in het systeem meteen aan een project en aan een klant. Je kunt ook heel eenvoudig uitdraaien maken van de gewenste informatie. En we kunnen nu heel gemakkelijk nieuwsbrieven versturen aan onze klanten.”

De behoefte

Van Heck had behoefte aan een oplossing om de CRM-activiteiten efficiënter in te richten en aan een plek om documentatie centraal op te slaan.

De oplossing

De CRM-module van Exact Synergy werd door BrainSquare geïmplementeerd bij Van Heck.

De voordelen

  • Een centrale plek voor informatie / iedereen kijkt naar dezelfde gegevens
  • Geen fysieke mappen meer / minder papierwerk
  • Het gemak van de Synergy App waarmee medewerkers altijd en overal toegang hebben tot belangrijke informatie op locatie

Doorlezen? Vraag de volledige referentie aan!

Wilt u het volledige referentieverhaal inzien? Stuur ons een berichtje en wij sturen u het complete referentieverhaal toe.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.